Her er du: Vaksdal bibliotek > Aktuelt > Ukategorisert > Ukrainske bøker

Ukrainske bøker

AKTUELTpublisert 14.03.2022

Har du ukrainske bøker hjemme? Det flerspråklige bibliotek ber om donasjoner av ukrainsk litteratur, slik at flere norske bibliotek kan få tilgang på ukrainske bøker. Har du noen bøker du vil donere, kan du levere dem hos oss, så sender vi dem videre.

Det flerspråklige bibliotek har også laget en oversikt over hvor du kan få tak i ukrainske bøker på nett:

• Foreningen Stowarzyszeniu Osvitoria har gjort 70 barnebøker tilgjengelig i pdf-format: Barnebøker til gratis nedlasting
  • Litteraturprosjektet BaraBooka har jobbet med Ranok Publishing House og samlet en rekke barnebøker som kan lastes ned via google-drive. Se listen over bøkene.
  • Den bulgarske litteraturbloggen Fox Book Cafe har fått tillatelse fra forlaget Black Sheep å lese inn noen av forlagets ukrainske barnebøker og lage lydbøker av dem. Du finner lydbøkene her.
  • Det polske forlaget Dwie Siostry har lagt ut flere av sine fargeleggingsbøker og aktivitetsbøker til gratis nedlastning. Du finner bøkene her.

DENNE ARTIKKELEN ER HENTA FRÅ Ski Bibliotek